Schema LÖRDAG

För att läsa mer om klassbeskrivningarna, klicka bara på klassen som du vill veta mer om.

Lördag

Tid
  • 08:30 > 09:15
  • 09:30 > 09:50
  • 10:00 > 10:45
  • 10:30 > 10:55
  • 11:00 > 11:45
  • 12:00 > 12:45
  • 13:00 > 13:45
  • 14:00 > 14:45
  • 15:00 > 15:45
  • 16:00 > 16:45
PB-Hallen
  • 08:30 > 09:15
    BODYBALANCE™ ­ Anna Janson

    BODYBALANCE™ ­ Anna Janson

    Les Mills-klassen som är en blandning av rörelser från Yoga, Tai Chi och Pilates. Klassen utförs på en matta och du tränar både styrka, rörlighet och koncentration till suverän musik. Klassen är ett “Best of Balance” där Anna bjuder på favoriter från flera olika koreografier. Passar både nybörjare och erfarna.
  • 09:30 > 09:50
    Invigning
  • 10:00 > 10:30
    Grit Strength™- Dorotka Baburin

    Grit Strength™- Dorotka Baburin

    En 30-minuters högintensiv intervallklass från Les Mills. Vi blandar olika styrkeövningar och använder skivstång och vikter som redskap. Utmana dig själv oavsett om du är nybörjare eller mer träningsvan.
  • 11:00 > 11:45
    Stick it! - Kristin Wessman

    Stick it! - Kristin Wessman

    Våga släppa loss och bli lite obekväm på denna lättsamma men vågade dansklass! Bjud på dig själv – se bara till att inte ”sticka ut” för mycket.
  • 12:00 > 12:45
    BODYCOMBAT™-Jarno Tynkkynen

    BODYCOMBAT™-Jarno Tynkkynen

    En kampsportsinspirerad konditionsklass med musik som gör att du vill ge det lilla extra. Under klassen utövar du olika förflyttningar, kickar och slagkombinationer, hopp kan förekomma. BODYCOMBAT är en mix av olika kampsporter som boxning, karate, taekwondo, capoeira och muay thai. Med din kroppsvikt utmanar du en fantasimotståndare. Kom och locka fram fightern i dig!
  • 13:00 > 13:45
    Sliding socks - Jessica Westergård Lethosalo

    Sliding socks - Jessica Westergård Lethosalo

    ”Sliding socks” som träningsform passar såväl nybörjaren som den mer erfarne då alla övningar både kan brytas ner för att bli bättre och försvåras för den som kräver mer utmaning, vilket även instrueras under klassen. Du tränar iförd ett par tjockare sockor och gliiiider fram över golvet på olika sätt. Detta gör vi både ståendes, liggandes, på alla fyra, baklänges och ståendes på händer. Allt för att utmana både kropp och sinne. Vi jobbar mycket dynamiskt och i hela musklernas längd. Sliding socks ger till skillnad från andra klasser dig möjlighet att verkligen hitta tekniken i utförandet då vi stannar en längre tid i varje övning. Det här är en klass för dig som söker ett utmanande, roligt och nytt sätt att träna både balans, koordination, rörlighet, uthållighet och styrka på.
  • 14:00 > 14:45
    House-Dorotka Baburin

    House-Dorotka Baburin

    Dansklass där du får chans att testa på olika moves från dansstilen house. Vi fokuserar på att hitta känslan i musiken och stegen – ingen alltför komplicerad koreografi! Skön housemusik och mycket footwork (fotarbete) samt jacking (att få med överkroppen i ett skönt groove i dansen).
  • 15:00 > 15:45
    Teamstep-Stina Bergsten/Anki Johansson

    Teamstep-Stina Bergsten/Anki Johansson

    Med hjälp av steplådan och roliga stegkombinationer kommer Stina och Anki att teama denna klass där mycket energi utlovas. Utgångspunkten är grundsteg som allteftersom byggs ihop till en koreografi runt lådan där en del snurrar och vändningar kan förekomma. Musiken står vår DJ Henrik för.
  • 16:00 > 16:45
    Movement Mobility- Platini Tabi

    Movement Mobility- Platini Tabi

    Helkroppsstyrka och rörlighetsträning med fokus på kroppens muskelcentrum – din core och dess funktion i rörelse. Dynamisk träning där vi jobbar med styrka, smidighet och balans.
Arnljothallen
  • 08:30 > 09:00
    B.U.C HIIT - Platini Tabi

    B.U.C HIIT - Platini Tabi

    En högintensiv 30-minuters funktionell klass där fokus ligger på styrka och kondition. Vi jobbar med kroppen som vårt främsta redskap, allt annat är sekundärt. NO PAIN NO GAIN!
  • 10:00 > 10:25
    Jumping Fitness Basic low - Camilla Jägerhem

    Jumping Fitness Basic low - Camilla Jägerhem

    Här jobbar vi med enkla steg och lagom takt och ton för att hinna fånga musiken och känna glädjen i rörelsen. En rolig och svettig klass som passar alla.
  • 10:30 > 10:55
    Jumping Fitness Basic high- Camilla Jägerhem

    Jumping Fitness Basic high- Camilla Jägerhem

    En klass där grundstegen utvecklas med mer kraft och högre tempo för brännande intensitet till häftig musik. En rejält pulshöjande endorfinkick utlovas för den som vill testa sina gränser. Välkommen till en intervallklass som varvar högintensiv pulsträning med balansövningar.
  • 11:00 > 11:45
    Fit for fight -Platini Tabi/Helen Hildebrand

    Fit for fight -Platini Tabi/Helen Hildebrand

    Under klassen Fit for Fight får du utmana din kondition och styrka i form av olika stationsövningar. Vi använder oss av mitsar, boxningshandskar och egen kroppsvikt. Med peppande musik kommer Helen och Platini att bjuda på träningsglädje och enkla och roliga övningar för att du ska kunna ge allt.
  • 12:00 > 12:45
    Street - Dorotka Baburin

    Street - Dorotka Baburin

    Välkommen in i dansstudion! Här gäller inga regler – vi kommer att göra en cool koreografi till utvald hip hop musik och bryta ner den stegvis så att alla hänger med. Vi avslutar med en riktig uppvisning som om vi vore ett Dance Crew from da Bronx. Både nya moves och ”old school” flashbacks utlovas.
  • 13:00 > 13:45
    Cirkel-Platini Tabi

    Cirkel-Platini Tabi

    Klassisk stationsträning där du arbetar efter din förmåga vilket gör att den passar alla. Vi använder vår egen kroppsvikt och fria vikter som redskap. Styrka varvas med kondition.
  • 14:00 > 14:45
    Pilates -Rachel Potter

    Pilates -Rachel Potter

    Take time for yourself in this Pilates class that will leave you feeling calm, energized and strong. Pilates exercises focus on core strength, posture and balance giving you a whole body workout. All exercises can be either adapted or progressed to suit all levels and abilities so there is always a challenge!
  • 15:00 > 15:45
    3D Platform 9-Mathias Hednoff

    3D Platform 9-Mathias Hednoff

    Under klassen kommer Mathias att gå igenom hur vi reagerar på de olika krafterna gravitation, underlagskrafter, massa och moment samt hur vi kan applicera detta i vår träning. Klassen kommer innehålla träningsmattan Procedos Platform9 och viktplattor och vänder sig till dig som vill få mer förståelse om kroppen samt vill ha en riktig genomkörare.
Svarta lådan
  • 10:00 > 10:45
    Viryayoga - En stabil grund - Caroline Hildahl

    Viryayoga - En stabil grund - Caroline Hildahl

    På samma sätt som en gedigen grund är en förutsättning för ett stabilt hus och en fungerande vardag är viktig för ett bra liv, är en stabil förankring på yogamattan avgörande för att vi ska kunna sträcka ut och jobba med rörlighet på ett säkert sätt för leder och muskler. I denna klass arbetar vi systematiskt genom hela kroppen enligt Viryametoden men fokuserar extra på händer och fötters betydelse för grunden på mattan. Och kanhända reflekterar vi även över symboliken med grunden till livet generellt.
  • 11:00 > 11:45
    Morningflow - Camilla Lindh

    Morningflow - Camilla Lindh

    Med andetaget i fokus så skapar vi tillsammans magi på mattan. Klassen bjuder på styrka, rörlighet och balans, såväl fysiskt som mentalt. En flödande yogaklass som passar för alla, nybörjarvänlig.
  • 12:00 > 12:45
    Flex -Frida Johansson

    Flex -Frida Johansson

    Flex är atletisk och fokuserad rörlighetsträning för hela kroppen. Flexklassen har en suggestiv fyskaraktär och du får sträcka ut dina muskler i dynamiska rörelser. Du tränar din rörlighet och stabilitet i komplexa övningar i ett kraftfullt flöde.
  • 15:00 > 15:45
    Ashtanga Yoga- Katarina Owen Lena Mackegård

    Ashtanga Yoga- Katarina Owen Lena Mackegård

    Ashtanga Yoga är en mycket dynamisk yoga där andningen styr rytmen och synkroniseras med rörelser så att en intensiv inre värme skapas med en utrensande svettning som följd. Ashtangayogan är alltid individuell. Det gör att nästan alla kan praktisera Ashtanga Yoga oavsett ålder, fysisk kondition eller tidigare erfarenhet av yoga. Ashtangayogan består av ett antal ställningar som binds samman med rörelsesekvenser till olika serier där varje ställning bygger på den föregående. Vi börjar med stående ställningar. Därefter kommer olika sittande ställningar som binds ihop och successivt gör oss mer flexibla, starkare och ger ökad kondition. Avslutningsvis nedvarvning med liggande positioner och till sist en stunds vila.
Utomhus
  • 08:30 > 09:15
    Strength for runners - Maria Lundberg

    Strength for runners - Maria Lundberg

    Varför bör löpare styrketräna och vad ska man fokusera på? Under klassen jobbar vi med styrka och spänst, specifikt anpassat för löpare. Vi genomför en stabiliserande, stärkande och pulshöjande klass som passar både den vane löparen och den som precis kommit igång med sin löpning.
  • 10:00 > 10:45
    Crossfit Östersund - Oliver Zakrisson

    Crossfit Östersund - Oliver Zakrisson

    CrossFit är ett effektivt sätt att komma i form. Alla kan vara med, oavsett tidigare erfarenhet. Det är ett träningsprogram som kombinerar en mängd olika funktionella rörelser som utförs på tid eller antal repetitioner, allt efter din egen nivå. Under en klass tränar du upp din styrka, smidighet och uthållighet. Observera att klassen körs utomhus.
  • 13:00 > 13:45
    Löptekniksträning- Fredrik Lindberg

    Löptekniksträning- Fredrik Lindberg

    På Fredriks löpklass kommer du att få en genomgång kring hur det mest ekonomiska löpsteget bör utföras och nyttiga övningar som som du kan ta med dig och träna på hemma för att bli en ännu bättre och snabbare löpare. Både för motion och prestation. Ta med dig ett par egna raggsockar. Du kommer också få en så kallad miniscreening (snabbanalys och feedback) av din egen löpteknik på plats. Vi håller till utomhus och samlas vid OSD:s huvudentré. Kläder efter väder – nu kör vi!
  • 15:00 > 15:45
    Batshahcamp-Batshah

    Batshahcamp-Batshah

    Är du tränad eller otränad, stark eller svag? Det spelar ingen roll, det finns inget som stoppar dig att hänga på detta roliga och intensiva klass som utförs utomhus. Har du bara viljan att fullfölja det du påbörjat så väntas en timmes intensiv träning med kroppen i konstant rörelse. Upplägget är olika övningar och stationer utformade för att få ut maximalt av din träning med en kort vila mellan varje set. Detta gör att du bränner hundratals kalorier även under vila. Ett bra sätt att utmana din kropp och ditt sinne. Let’s do it!
Spinning
  • 12:00 > 12:45
    Kärlek - Jenny Sundin

    Kärlek - Jenny Sundin

    Haddaway frågade sig ”What is love?” Svaret på det kan vara: Rödrosiga kinder, flämtande andetag, snabbt dunkande hjärta, darriga ben, fånigt leende och endorfiner i omlopp. Ja, eller så är det en klockren beskrivning på känslorna under ett cykelpass… Boka dig på denna klass för lite oktoberkärlek i höstmörkret!
  • 14:00 > 14:30
    LES MILLS SPRINT™-Jarno Tynkkynen

    LES MILLS SPRINT™-Jarno Tynkkynen

    Les Mills SPRINT™ är 30 minuter högintensiv klass på cykel som passar alla oavsett träningsbakgrund. Fördelen med att träna HIIT på cykel är att tekniken är enkel att genomföra och belastningen på kroppens leder minimal. Klassen är uppbyggd på intervaller där målet är att arbeta på maximal ansträngningsnivå i varje intervall, för att sedan vila och återhämta sig innan du återupprepar intervallen. Intensiteten kan du på ett enkelt sätt justera utifrån din träningsnivå vilket innebär att du ständigt utmanar dig själv utifrån dina egna förutsättningar.
Sonaten - Föreläsning
  • 10:00 > 10:45
    Påverkar kosten vår hälsa? - Anna Lindberg

    Påverkar kosten vår hälsa? - Anna Lindberg

    Vad är vi skapta att äta och vad har kosten för påverkan på vår hälsa? Kan vi påverka våra träningsresultat med mat? Vad ska man egentligen tro när det som ena dagen är nyttigt nästa dag är livsfarligt? På Annas kostföreläsning kommer du att få både generella kostråd som alltid är bra att förhålla sig till och även mer specifika råd som du kan ta till dig för att optimera din hälsa eller förbättra din prestation. Anna bjuder på sig själv, levererar tips och tar död på en och annan myt, och förhoppningsvis lämnar du föreläsningen lite mer självsäker i dina val.
  • 11:00 > 11:45
    Löpning - Fredrik Lindberg

    Löpning - Fredrik Lindberg

    En mer hållbar löpteknik – fokus på fot, rörlighet och styrka. Vad är rätt löpteknik för dig och hur kan du undvika skador? Löpcoachen och fd landslagshäcklöparen Fredrik ger sin syn på en hållbar löpteknik och några av de viktiga ingredienserna som kan ta dig vidare som löpare.
  • 13:00 > 13:45
    Målsätting och motivation - Helena Ekholm

    Målsätting och motivation - Helena Ekholm

    I denna föreläsning kommer det att bjudas på tips kring att sätta mål och att genom dessa hitta motivationen till att nå dit du vill. Förutom konkreta tips delar Helena även med sig av sina erfarenheter i ämnet.
  • 14:00 > 14:45
    3D Träning och hälsa - Mathias Hednoff

    3D Träning och hälsa - Mathias Hednoff

    På Boostersund kommer Mathias hålla en föreläsning ”3D-träning och hälsa” där han berättar om sin syn på hur kroppen fungerar, hur vi kan tänka annorlunda när vi tränar för att minska smärta och att få en kropp som håller för de krav som ställs på den. Oavsett om den är för en hobby, sport eller vardagen
  • 16:00 > 16:45
    Connection och Performance-Jarno

    Connection och Performance-Jarno

    Health and fitness industry is developing with a massive speed! The professionalism and quality of instructors has risen dramatically during the past 10 years and you want to lead the change, right? Then what does it take to be the best of the best? What makes you pack your classes every time you teach? How can you enjoy your work even more and touch even more people’s lives? The answer is by becoming a master in connection and a sovereign performing artist who brings the workout alive with charisma. In this session you will get hands-on tools to do just that. Question is: are you ready to shift & shine?
Badet
  • 16:00 > 16:45
    Vattentabata

    Vattentabata

    En fartfylld intervallklass där vi jobbar med klassiska 20/10 intervaller i vattnet. Vi kommer arbeta igenom hela kroppen, både med redskap och vattnet som motstånd. En roligt klass för alla åldrar, det är du själv som bestämmer hur hårt du kör!