Schema SÖNDAG

För att läsa mer om klassbeskrivningarna, klicka bara på klassen som du vill veta mer om.

Söndag

Tid
  • 09:00 > 09:45
  • 09:30 > 09:55
  • 10:00 > 10:45
  • 11:00 > 11:45
  • 11:30 > 11:55
  • 12:00 > 12:45
  • 13:00 > 13:45
  • 13:30 > 13:55
  • 14:00 > 14:45
  • 14:30 > 14:55
  • 15:00 > 15:45
  • 15:30 > 15:55
PB-Hallen
  • 09:00 > 09:45
    Mojoyoga - Lotta Bergström, Camilla Lindh

    Mojoyoga - Lotta Bergström, Camilla Lindh

    MOJOyoga är en kommersiell form av yoga som är framtagen för att passa den moderna människan. Yogasekvensen gör dig både starkare, rörligare, smidigare och uthålligare. MOJOyoga skapas efter devisen ”Enkelt, men tufft”. Alla begrepp och uttryck är på svenska och en MOJOyoga-klass är både effektiv, fysisk och lättillgänglig. Under Boostersund kommer Lotta och Camilla att teama denna klass.
  • 10:00 > 10:45
    BODYSTEP®-Jarno Tynkkynen

    BODYSTEP®-Jarno Tynkkynen

    BODYSTEP® är en förkoreograferad stepklass från Les Mills där ledorden är energi, kraft och glädje. På steplådan utförs enkla stegkombinationer där du utmanas att arbeta i ett högt och intensivt tempo. Stegkombinationerna varvas med utmanande styrkeövningar. Klassen passar dig som vill träna kondition, koordination och styrka på ett effektivt och roligt sätt.
  • 11:00 > 11:45
    Shut up and dance - Kristin Wessman

    Shut up and dance - Kristin Wessman

    Älskar du att dansa är detta klassen för dig! Olika stilar i en skön mix. Enkelt och kravlöst, med lite vågat- så att du BARA kan dansa!
  • 12:00 > 12:45
    Bollywood - Joakim Gräns

    Bollywood - Joakim Gräns

    Filmindustrin i Mumbai, Indien, kallas Bollywood, och här görs mer än 900 filmer per år! Den här dansklassen är inspirerad av de indiska Bollywoodfilmerna, som ofta innehåller dans- och sångnummer. Häng med på en färgglad och medryckande dansupplevelse!
  • 13:00 > 13:45
    Muskel-Stina Bergsten

    Muskel-Stina Bergsten

    Här är klassen där vi kommer att ge kroppen allt. Vi jobbar med styrka, kondition, spänst och balans med hjälp av steplådor, vikter och våra egna kroppar. En härlig utmaning i olika nivåer som verkligen passar alla.
  • 14:00 > 14:45
    Togetherness Flow - Therese Furudal

    Togetherness Flow - Therese Furudal

    Under denna yogaklass får du möjlighet att utforska yogans innebörd – union. Genom att yoga med en annan person ställs våra sinnen på sin spets och du kommer få bjuda in både tålamod, tillit och ditt barnasinne. Kom och utforska ett annorlunda sätt att praktisera yoga på, mycket skratt och nya insikter utlovas!
  • 15:00 > 15:45
    Movement Mobility - Platini Tabi

    Movement Mobility - Platini Tabi

    Helkroppsstyrka och rörlighetsträning med fokus på kroppens muskelcentrum – din core och dess funktion i rörelse. Dynamisk träning där vi jobbar med styrka, smidighet och balans.
Arnljothallen
  • 09:00 > 09:30
    B.U.C HIIT Platini Tabi

    B.U.C HIIT Platini Tabi

    En högintensiv 30-minuters funktionell klass där fokus ligger på styrka och kondition. Vi jobbar med kroppen som vårt främsta redskap, allt annat är sekundärt. NO PAIN NO GAIN!
  • 10:00 > 10:45
    Stark, Rörlig - Skadefri! -Thomas Näsholm

    Stark, Rörlig - Skadefri! -Thomas Näsholm

    Kroppens anatomi har varit i stort sett samma under hela vår livstid. Men nu vet vi mer om hur vi kan utnyttja vår anatomi mer effektivt för att förbättra vår fysiska förmåga och kanske viktigast av allt – undvika skador! Du kommer att få teoretisk kunskap om kroppen och dess fantastiska rörelsepotential men framförallt får du praktiska verktyg till att hitta just din inneboende potential! Fokus kommer att ligga på höftled och bröstrygg, två områden som ofta förlorar lite av sin rörlighet och som då kan bidra till smärta i andra delar av kroppen. Vi kommer att ta oss från enklare rörelseövningar till tuffare övningar som kräver mer styrka och stabilitet. En klass med fokus på rörelse som gör gott för kroppen!
  • 11:00 > 11:45
    Kickboxning/Thaiboxning

    Kickboxning/Thaiboxning

    Här bjuds det på en träningsklass som baseras på parövningar inom kickboxning/thaiboxning på motionärsnivå. Det krävs inga som helst förkunskaper och parindelning görs på plats. Det går alldeles utmärkt att komma ensam.
  • 12:00 > 12:30
    Grit Cardio™- Jarno Tynkkynen

    Grit Cardio™- Jarno Tynkkynen

    GRIT™ CARDIO är en 30 minuters högintensiv och explosiv klass där du enbart använder dig av din egen kroppsvikt. Övningarna är varierade och ger dig en hög energiförbrukning som fortsätter efter att passet är slut. Klassen passar alla eftersom det finns alternativ till varje övning. Jarno kommer att pusha dig till DINA gränser och få dig att jobba så hårt du kan.
  • 13:00 > 13:25
    Jumping Fitness Basic low - Camilla Jägerhem

    Jumping Fitness Basic low - Camilla Jägerhem

    Här jobbar vi med enkla steg och lagom takt och ton för att hinna fånga musiken och känna glädjen i rörelsen. En rolig och svettig klass som passar alla.
  • 13:30 > 13:55
    Jumping Fitness Basic high - Camilla Jägerhem

    Jumping Fitness Basic high - Camilla Jägerhem

    En klass där grundstegen utvecklas med mer kraft och högre tempo för brännande intensitet till häftig musik. En rejält pulshöjande endorfinkick utlovas för den som vill testa sina gränser. Välkommen till en intervallklass som varvar högintensiv pulsträning med balansövningar.
  • 14:00 > 14:45
    3D Plyo Platform 9-Mathias Hednoff

    3D Plyo Platform 9-Mathias Hednoff

    Tycker du om hopp och intensitet? Vill du träna din elastiska förmåga på ett roligt och jobbigt sätt? Då är detta en klass för dig! Under klassen används den populära träningsmattan Procedos Platform9.
  • 15:00 > 15:25
    Jumping Fitness Basic low - Camilla Jägerhem

    Jumping Fitness Basic low - Camilla Jägerhem

    Här jobbar vi med enkla steg och lagom takt och ton för att hinna fånga musiken och känna glädjen i rörelsen. En rolig och svettig klass som passar alla.
  • 15:30 > 15:55
    Jumping Fitness Basic high - Camilla Jägerhem

    Jumping Fitness Basic high - Camilla Jägerhem

    En klass där grundstegen utvecklas med mer kraft och högre tempo för brännande intensitet till häftig musik. En rejält pulshöjande endorfinkick utlovas för den som vill testa sina gränser. Välkommen till en intervallklass som varvar högintensiv pulsträning med balansövningar.
Svarta lådan
  • 09:00 > 09:25
    Kangoo Jumps - Adriana Sarbu

    Kangoo Jumps - Adriana Sarbu

    Här tränar du både kondition och styrka. Klassen kan liknas vid en dans- aerobicsklass med skillnaden att du har ett par speciella skor på dig. Kangoo Jumps är en sko med trampolineffekt. Den uppfanns av den kanadensiske läkaren Gregory Lektham med syfte att vara ett hjälpmedel för rehabilitering efter idrottsskador och för att minska påverkan på leder. Sulorna på skorna är bredare än en traditionell träningssko vilket gör att du känner dig stadig hela tiden. Belastning på knäna och andra leder minskar och risken för skador i samband med träning är minimal. Under Boostersund körs en enklare koreografi som passar nybörjare.
  • 09:30 > 09:55
    Kangoo Jumps - Adriana Sarbu

    Kangoo Jumps - Adriana Sarbu

    Här tränar du både kondition och styrka. Klassen kan liknas vid en dans- aerobicsklass med skillnaden att du har ett par speciella skor på dig. Kangoo Jumps är en sko med trampolineffekt. Den uppfanns av den kanadensiske läkaren Gregory Lektham med syfte att vara ett hjälpmedel för rehabilitering efter idrottsskador och för att minska påverkan på leder. Sulorna på skorna är bredare än en traditionell träningssko vilket gör att du känner dig stadig hela tiden. Belastning på knäna och andra leder minskar och risken för skador i samband med träning är minimal. Under Boostersund körs en enklare koreografi som passar nybörjare.
  • 10:00 > 10:45
    SOMA MOVE-Helen Rådström

    SOMA MOVE-Helen Rådström

    Soma Move är en holistisk gruppträningsklass där man tränar styrka, spänst, balans, rörlighet och kondition. Man jobbar i ett flödande rörelsemönster där individen kan styra intensiteten och svårighetsgraden vilket gör att det passar både de som är vältränade och de som är mindre vältränade. Helén brukar rekommendera Soma Move som ett bra komplement till annan träning.
  • 11:00 > 11:25
    Kangoo Jumps - Adriana Sarbu

    Kangoo Jumps - Adriana Sarbu

    Här tränar du både kondition och styrka. Klassen kan liknas vid en dans- aerobicsklass med skillnaden att du har ett par speciella skor på dig. Kangoo Jumps är en sko med trampolineffekt. Den uppfanns av den kanadensiske läkaren Gregory Lektham med syfte att vara ett hjälpmedel för rehabilitering efter idrottsskador och för att minska påverkan på leder. Sulorna på skorna är bredare än en traditionell träningssko vilket gör att du känner dig stadig hela tiden. Belastning på knäna och andra leder minskar och risken för skador i samband med träning är minimal. Under Boostersund körs en enklare koreografi som passar nybörjare.
  • 11:30 > 11:55
    Kangoo Jumps - Adriana Sarbu

    Kangoo Jumps - Adriana Sarbu

    Här tränar du både kondition och styrka. Klassen kan liknas vid en dans- aerobicsklass med skillnaden att du har ett par speciella skor på dig. Kangoo Jumps är en sko med trampolineffekt. Den uppfanns av den kanadensiske läkaren Gregory Lektham med syfte att vara ett hjälpmedel för rehabilitering efter idrottsskador och för att minska påverkan på leder. Sulorna på skorna är bredare än en traditionell träningssko vilket gör att du känner dig stadig hela tiden. Belastning på knäna och andra leder minskar och risken för skador i samband med träning är minimal. Under Boostersund körs en enklare koreografi som passar nybörjare.
  • 13:00 > 13:45
    Yoga Energy - Marie-France Larsson

    Yoga Energy - Marie-France Larsson

    Den är klassen är intensiv och svettig och tar avstamp i Friskis Yoga Energy. Du kommer att utmana din kropps gränser både när det gäller styrka och smidighet. Samtidigt blir passet ett tillfälle där du vänder dig inåt mot dig själv och lämnar alla jämförelser med andra motionärer utanför rummet. En uppiggande utmaning för kropp och sinne!
  • 14:00 > 14:25
    Kangoo Jumps - Adriana Sarbu

    Kangoo Jumps - Adriana Sarbu

    Här tränar du både kondition och styrka. Klassen kan liknas vid en dans- aerobicsklass med skillnaden att du har ett par speciella skor på dig. Kangoo Jumps är en sko med trampolineffekt. Den uppfanns av den kanadensiske läkaren Gregory Lektham med syfte att vara ett hjälpmedel för rehabilitering efter idrottsskador och för att minska påverkan på leder. Sulorna på skorna är bredare än en traditionell träningssko vilket gör att du känner dig stadig hela tiden. Belastning på knäna och andra leder minskar och risken för skador i samband med träning är minimal. Under Boostersund körs en enklare koreografi som passar nybörjare.
  • 14:30 > 14:55
    Kangoo Jumps - Adriana Sarbu

    Kangoo Jumps - Adriana Sarbu

    Här tränar du både kondition och styrka. Klassen kan liknas vid en dans- aerobicsklass med skillnaden att du har ett par speciella skor på dig. Kangoo Jumps är en sko med trampolineffekt. Den uppfanns av den kanadensiske läkaren Gregory Lektham med syfte att vara ett hjälpmedel för rehabilitering efter idrottsskador och för att minska påverkan på leder. Sulorna på skorna är bredare än en traditionell träningssko vilket gör att du känner dig stadig hela tiden. Belastning på knäna och andra leder minskar och risken för skador i samband med träning är minimal. Under Boostersund körs en enklare koreografi som passar nybörjare.
  • 15:00 > 15:45
    Viryayoga - Balanserade höfter - Caroline Hildahl

    Viryayoga - Balanserade höfter - Caroline Hildahl

    Höfterna utgör länken mellan överkroppen och våra ben/fötter. Här överförs och fördelas kraft mellan över- och underkropp. Men med upprepade rörelser och ensidig träning (tex löpning och cykling), i kombination med mycket stillasittande, förkortas och försvagas höftböjarmuskeln vilket kan ge uttryck i öm rygg eller krånglande knän utöver ren stelhet i höfterna. Vi jobbar som vanligt genom hela kroppen med Viryayogans tio moduler men lägger i denna klass extra fokus på höfterna för att skapa rörlighet, minska på spänningar och jobba med riktig hållning. Något som säkert kan kännas extra välbehövligt efter en intensiv träningshelg.
Utomhus
  • 10:00 > 10:45
    Batshahcamp Batshah

    Batshahcamp Batshah

    Är du tränad eller otränad, stark eller svag? Det spelar ingen roll, det finns inget som stoppar dig att hänga på denna roliga och intensiva klass som utförs utomhus. Har du bara viljan att fullfölja det du påbörjat så väntas en timmes intensiv träning med kroppen i konstant rörelse. Upplägget är olika övningar och stationer utformade för att få ut maximalt av din träning med en kort vila mellan varje set. Detta gör att du bränner hundratals kalorier även under vila. Ett bra sätt att utmana din kropp och ditt sinne. Let’s do it!
  • 12:00 > 12:45
    Löptekniksträning - Fredrik Lindberg

    Löptekniksträning - Fredrik Lindberg

    På Fredriks löpklass kommer du att få en genomgång kring hur det mest ekonomiska löpsteget bör utföras och nyttiga övningar som som du kan ta med dig och träna på hemma för att bli en ännu bättre och snabbare löpare. Både för motion och prestation. Du kommer också få en så kallad miniscreening (snabbanalys och feedback) av din egen löpteknik på plats. Vi håller till utomhus och samlas vid OSD:s huvudentré. Kläder efter väder – nu kör vi!
  • 14:00 > 14:45
    CrossFit - Batshah

    CrossFit - Batshah

    CrossFit är ett effektivt sätt att komma i form. Alla kan vara med, oavsett tidigare erfarenhet. Det är ett träningsprogram som kombinerar en mängd olika funktionella rörelser som utförs på tid eller antal repetitioner, allt efter din egen nivå. Under en klass tränar du upp din styrka, smidighet och uthållighet. Observera att klassen körs utomhus.
Spinning
  • 10:00 > 10:45
    Tröskel med twist-Jenny Sundin

    Tröskel med twist-Jenny Sundin

    En klass där fokus är att styra sin ansträngning, att verkligen känna efter vad som händer i kroppen + knoppen samt att njuta av att få svettas och flåsa. Naturligtvis till sjukt bra musik och pepp!
  • 13:00 > 13:45
    Cykla, pausa! - Towa Eng

    Cykla, pausa! - Towa Eng

    En intervallklass med korta jobb och regelbunden vila. Vi varvar tyngre backar och snabba raksträckor för att variera utmaningen och höja pulsen. Hur tufft kan det bli? Ungefär hur tufft som helst, du bestämmer!
  • 14:00 > 14:30
    LES MILLS SPRINT™ - Jarno Tynkkynen

    LES MILLS SPRINT™ - Jarno Tynkkynen

    Les Mills SPRINT™ är 30 minuter högintensiv klass på cykel som passar alla oavsett träningsbakgrund. Fördelen med att träna HIIT på cykel är att tekniken är enkel att genomföra och belastningen på kroppens leder minimal. Klassen är uppbyggd på intervaller där målet är att arbeta på maximal ansträngningsnivå i varje intervall, för att sedan vila och återhämta sig innan du återupprepar intervallen. Intensiteten kan du på ett enkelt sätt justera utifrån din träningsnivå vilket innebär att du ständigt utmanar dig själv utifrån dina egna förutsättningar.
Sonaten - Föreläsning
  • 09:00 > 09:45
    Träningsplanering för löpare - Maria Lundberg

    Träningsplanering för löpare - Maria Lundberg

    Hur lägger jag upp min löpträning? Hur ska jag tänka med min övriga träning? Vilka olika sorters löppass finns det? Vilka effekter ger de olika passen? Detta är några av de frågor som du kommer att få svar på under föreläsningen och målsättningen är att du ska få med dig verktyg för att kunna planera din egen löpträning utefter de målsättningar som du har. Föreläsningen passar dig som vill lära dig mer om löpträning och träningsupplägg oavsett om du är nybörjare eller van löpare.
  • 11:00 > 11:45
    Optimera mera - Thomas Näsholm

    Optimera mera - Thomas Näsholm

    För dig som vill: Få ut så mycket som möjligt av din träningstid. Skapa en plattform för att kunna prestera så bra som möjligt, i träning och i vardagen. Styra kroppen i samma riktning som de resultat du önskar uppnå. Skapa förutsättningar för en regelbunden och skadefri träningsvardag. Förändra din kroppssammansättning. Föreläsningen berör olika områden som kost, återhämtning, anatomi och träningsplanering. Thomas delar med sig av tips och kunskap som han samlat på sig under otaliga utbildningar och snart 15 års erfarenhet av att jobba med träning och hälsa. Vad säger Thomas erfarenhet och vad säger forskningen på området? Kom och inspireras!
  • 12:00 > 12:45
    Från tungt missbruk till tunga lyft-Paula Junhov Rindberg

    Från tungt missbruk till tunga lyft-Paula Junhov Rindberg

    Välkomna till min föreläsning under Boostersund där jag kommer att dela med mig om min resa genom livet. Det började med ett piller på en fest, jag började använda droger samtidigt som jag tävlade i hästhoppning. Med åren tog drogerna över och mitt liv slogs i spillror. En dag tittade jag mig i spegeln och kände att livet inte var värt att leva längre. Från den dagen har jag tack vare en stark viljekraft och många fina människor omkring mig fått ett nytt sätt att leva. Idag har den viljekraften fört mig till SM-guld, svenska rekord och internationella tävlingar inom tyngdlyftning. Återigen varmt välkomna!
  • 13:00 > 13:45
    KOMuniSEra - Linda Norrman

    KOMuniSEra - Linda Norrman

    Brukar du prata med andra? Vill du förstå dig själv bättre? Vill du förstå andra människor bättre? Har du nytta av bra kommunikation… hemma, på jobbet…med kunder… som kund? Linda ger dig några grundläggande verktyg! Varmt välkommen!
Badet
  • 15:00 > 15:45
    Vattentabata

    Vattentabata

    En fartfylld intervallklass där vi jobbar med klassiska 20/10 intervaller i vattnet. Vi kommer arbeta igenom hela kroppen, både med redskap och vattnet som motstånd. En roligt klass för alla åldrar, det är du själv som bestämmer hur hårt du kör!